sunnuntai 21. tammikuuta 2018

Viikon #leuhkateväät ja #arkisportit

Marikan Kinttupoluilla on meneillään kiva #leuhkateväät -haaste. Minulla tuppaa usein lyömään ajatuksissa tyhjää, kun pitäisi keksiä töihin jotain syömistä. Toimistotalosta löytyy kyllä ruokala, mutta useimmiten otan mukaan oman eväät.
 
Aika usein turvaudun valmiisiin ratkaisuihin, ellei sitten kotoa satu jäämään edellisen päivän jämiä tai jotain muuta kotikutoista. Lounaseväiden lisäksi yritän pitää työpaikan jääkaapissa jugurttia/rahkaa sekä työpöydän kulmalla jotain hedelmää. Ja sitten on työpaikan keksikaappi, jota hyödynnän makeannälkään ihan liian usein.

Tämän viikon eväät ja sportit olivat...

Ma
Eväs: kaupan valmis kanasalaatti sekä 2 kpl edelliseltä illalta jääneitä kasvispasteijoita. Lisäksi popsin parit mandariinit (ja ehkä pari Fasupalaa).

Sportti: Illalla olisi tehnyt mieli ulos reippailemaan, mutta oli pakko tarttua imuriin. Siivosin koko huushollin ja siinä lomassa tein kehonpainoliikkeitä (punnerruksia, kyykkyjä, vatsapyörää).

Ti
Eväs: Lounastin työpaikkaruokalassa, kun en aamulla jaksanut kurvata kaupan kautta. Söin kanapastaa, kasvisnuudelia ja salaattia. Jälkkäriksi otin vispipuuroa, joka oli niin hyvää, että olisi tehnyt mieli syödä koko saavillinen.

Sportti: Iski hirveä pms/alemmuuskompleksi/elämäntuska, ja olisi huvittanut lähinnä mennä peiton alle, kaverina kilo suklaata. Sen sijaan mies raahasi minut hiihtämään. Pms-raivo vaihtui pitovoiteen puutteesta aiheutuneeseen vitutusraivoon. Hiki tuli, kun rimpuloi 45 minuuttia lipsuvilla suksilla! Jos olisi ollut yhtään käsivoimia jäljellä, olisin ehkä motannut miestä (vaikka oikeasti se oli aika kiltti, kun raahasi minut pihalle ja jaksoi kuunnella nonstop-jupinaani).

Kasvava nainen tarvitsee paljon ruokaa.

Ke
Eväs: Saarioisten kirjolohikeitto sekä näkkäri. Ja aika monta Fasupalaa (koska oli kamala kiire ja stressi).

Sportti: En (muka) ehtinyt/jaksanut/viitsinyt lähteä salille kaiken arkisälän keskellä. Reippailin kuitenkin parin kilometrin matkan marketille reppu selässä. Palasin parit maitopurkit, leivät ja jugurtit lisäpainona. Less is more (than anything).

To
Eväs: Pari palaa kauraleipää, välissä kalkkunaa, salaattia ja kurkkua. Lisäksi Elovenan hedelmä-viljapirtelö tai joku semmoinen. Ja niitä Fasupaloja keksikaapista...

Sportti: Taaskaan en ehtinyt punttikselle, koska piti reuhata kasaan viikonlopun mökkikamppeita ja ruokia. Iltasella reippailin korttelin ympäri, joka sitten pitenikin 40 minuutin lenkiksi.

Pe
Eväs: Edellisen päivän kotona kokattua pahaa kanapastaa. Välipaloina mandariinia.

Sportti: Ei sporttia, jos ei lasketa verenpaineen nostatuksia siirryttäessä kotoa mökille. Viikonloppuna sen sijaan hiihtelin kirpakassa pakkaskelissä ja hikoilin senkin edestä.

Pian taas uuteen viikkoon ja uusiin eväisiin... Jokohan pääsisin sinne kuntosalille?
 

11 kommenttia

  1. Mulla tarttis tehdä ryhtiliike lounaisiin ja liikkumiseen. Onneksi ensi vkola alkaa ainakin ilmajooga :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmajooga kuulosta huippuhauskalta! Voisin itsekin kokeilla :)
      Tsemppiä viikkoon, eväisiin ja liikkumisiin! <3

      Poista
  2. Lipsuvat sukset ovat kyllä aivan hanurista. Koska en itse ikinä onnistu voitelussa, olen siirtynyt jäällä hiihtämiseen. Moni sanoo, että tasamaahiihto on tylsää, mutta siinäpä ei lipsuminen haittaa :)

    Kivasti olet saanut liikuntaa, vaikka et sinne salille ehtinytkään ja mikä parasta olet saanut paljon happea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tasamaahiihto on minusta ihan jees :) Kuitenkin parasta siinä touhussa on ulkona oleminen, talviset maisemat ja liikkumisen ilo. Viikonloppuna tuli hiihdettyä sekä lähes tasamaalla että mäkisessä maastossa. Toki se alamäkien laskettelu on rattoisaa, mutta voi kiesus niitä ylämäkiä...

      Happea tosiaan tuli runsain mitoin ja tykästyin tuohon pakkassäässä ulkoiluun :)

      Reipasta viikkoa! <3

      Poista
  3. mahtavat eväät ja hyvä draivi liikunnassa!
    Todellinen tsemppauspostaus tällaiselle laiskalle sohvaperunalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liikkumisessa oli tosiaan hyvä tsemppi, vaikka sitä kuntosalia vielä jäinkin haikailemaan. Toisaalta nyt kun on loistavat ulkoilukelit, niin kannattaa olla ulkona. Salille voi tuppautua sitten vaikka loskakeleillä :)

      Mukavaa viikkoa! <3

      Poista
  4. Hauska ja inspiroiva postaus😊. Mäkin yleensä kannan eväitä, välillä kyllä tympii niiden tekeminen valmiiksi, siihen on onneksi valmis ruoat apuna😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu noissa eväissä minullakin, että välillä niiden väkertäminen tympäisee. Eikä aina meinaa keksiä niitä eväitä... Onneksi noita erilaisia valmiita annoksia on monenmoisia, niistä melkein aina löytää jotain.

      Tsemppiä uuteen viikkoon! <3

      Poista
  5. Mä takerrun noihin Fasupaloihin. Jos ajateltais, että pari Fasupalaa päivässä ei kaada maata -koska nainen vaan tarvitsee niitä- ? Sit jos olis koko pussi per päivä, voisi huolestua. Armoa itselle, eiks joo?
    Arghh, mä muistan ton käsikuoleman lipsuvien suksien kanssa. Toisaalta..hiki lensi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta, nainen vaan tarvitsee fasupaloja (tai muita herkkuja). Meillähän on mm. tissit, jotka vaativat rasvaa, eikö..? :D
      Käsikuolema on just hyvä termi kuvaamaan sitä lipsuvien suksien tuskaa. Voi luoja sitä fiilistä, kun edessä on puolet lenkistä ja pakko jaksaa, vaikka voimat on jo lopussa... Mutta jälkeenpäin on ihana olo, kun endorfiinit jyllää :)

      Muiskut uuteen viikkoon! <3

      Poista
  6. Omien eväiden ottaminen töihin olisi niin järkevää! Minulla on sellainen arjen luksus -tapa, että käyn lähes aina jossain talon ulkopuolella syömässä. Ei taloudellista eikä ekologista. :-/

    VastaaPoista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)

© Oman katon alla
Maira Gall