maanantai 8. toukokuuta 2017

Fun and fabulous (in my dreams)

Haaveissani olen tosi hauska, eläväinen ja suosittu. Näen ystäviäni usein ja meillä on aina tosi hihityttävän ihanaa. Vähän niin kuin Sex and the City -sarjan naisilla.
 
Todellisuudessa olen kärttyisä, kodin ja työn välille sidottu ja ehdin nähdä kavereitani - ööö... milloinkohan viimeksi olikaan..? Ja kun nähdään (peruttuamme ensin seitsemän kertaa, koska aina joku tai jonkun lapsi sairastuu), niin valitetaan siitä miten kamalaa ja haastavaa elämä on.

kuva: HBO

Haaveissani minulla on ihana ja siisti koti, jossa ollaan kaiket illat ihan hygge hygge ja halitaan ja pelaillaan trivial pursuitia kynttilänvalossa ja hyvässä hengessä.   

Todellisuudessa kotini on pieni, tyhmä ja huonosti organisoitu. Siivoamiseen ei ole läheskään tarpeeksi aikaa ja sen kyllä huomaa. Ja jos trivialia joskus harvoin pelataankin, niin se päättyy vääjäämättä jonkun itkupotkuraivariin. Silloin vannon, ettei ikinä enää. Että pelatkoon vaan omassa huoneessaan tabletilla Clash Royalea tai ihan mitä vaan...

kuva: https://www.carpetright.co.uk

Haaveissani olen aina kivasti pukeutunut ja minulla on oma selkeä tyyli.

Todellisuudessa laahaan n. kymmenen vuotta jäljessä kaikista trendeistä, eikä minulla yleensä ole varaa ostaa niitä vaatteita mitä tarvitsisin. Talvitakkini ovat n. 8 vuoden ikäisiä ja todella nyppyisiä. Mutta kun rahat menevät aina kaikkeen muuhun - bensaan, lääkkeisiin, auton osiin, ruokaan, lasten vaatteisiin ja harrastuksiin. Olen homssuinen. Ja oma tyyli.. mitä se on, jotain syötävää..? 
    
Haaveissani minulla on tosi kivat ja rakastettavat lapset, ja perhe-elämä soljuu mukavasti. Korkeintaan naljaillaan leikkisästi ja ollaan ihan laav laav ja piis piis. Kirjoittelen blogiin siitä, miten ihana perhe mulla on ja omat lapset parasta mahdollista seuraa.
  
Todellisuudessa lapset eivät tottele ja tekevät koko ajan jotain typerää (viime viikolla paljastui esim. velaksi ostelua, pissaleikkejä eskarissa sekä iltapäiväkerhossa vaarallisia sytkärileikkejä - tässä yhteydessä peräänkuulutan kyllä muiden vanhempien ja iltapäiväkerhon ohjaajien vastuuta. Haloo!!?). Yleensä kaikki ovat väsyneitä ja ärtyisiä ja minä olisin valmis hyppäämään mihin tahansa lentokoneeseen ja palaamaan takaisin joskus 15 vuoden päästä. Kai ne muksut jo silloin ovat muuttaneet pois kotoa..?

Haaveissani harrastan myös jotain tosi coolia, kivaa tai haastavaa, kuten cross fitiä, modernia tanssia tai vaikkapa edistynyttä viininmaistelua. Teattereissa ja leffoissa käyntiä tietysti myös sekä luen koko ajan sivistystä henkiviä kirjoja.
   
Todellisuudessa raahaudun kerran-pari viikossa kuntosalille, jossa riuhdon ärtyneenä ja kiukkuisena sen minkä jaksan. Sielläkin v***ttaa, kun on aina jonkun hikinen ahteri nenän edessä, ruuhkaa laitteissa ja äänekkäästi ähkiviä pöljiä (tiedoksi vaan, että kyllä ne isommatkin painot saa laskettua hiljaisestikin, olen kokeillut!). Viiniä maistelen juon kyllä - sohvalla ylirasittuneena maaten, ja ihan sama miltä se maistuu. Ja telkkarista pyörii jotain mitä sattuu - minä kuitenkin surffaan facessa ja aivot ovat zombie-asetuksella.
   
Haaveissani olen siis tosi fun and fabulous.
  
Todellisuudessa... Niin no, miten sen nyt ottaa  :D 

26 kommenttia:

  1. *reps*

    Tähän oli kuin mun elämästä, in my dreams 😂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lohdullista, että on muitakin :D Onneksi on edes se "in my dreams". Siinä vaiheessa, kun unelmat ja mielikuvitus ehtyy, niin mitäs sitten, apua... :D

      Fun and fabulous viikkoa sinne! ♥

      Poista
  2. Eihän se elämä ja todellisuus melkein koskaan kohtaa ;)
    Kunhan olisi tarpeeksi kivaa ja tarpeeksi itselleen ;)

    Puhtia ja iloa uuteen viikkoon, sinä oikeasti fun and fabulous.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, sinä ihana :) Mä luulen, että mulla toisinaan/joskus/useinkin on riittävän kivaa, mutta toisinaan sorrun marttyyriyden alhoon, kun on pidemmän aikaa sellaista, ettei ole yhtään kivaa. Mutta toisaalta siitä kiukkuisuudesta ja arkiraivosta seuraa joskus jotain hyvääkin: pitkästä aikaa luuttusin meidän lattiat viikonloppuna. Olin kyllä kaukana fun and fabulous -naisesta raivotessani hiki päässä ja karjuessani käskyjä muille :D Mutta tehokasta kyllä oli, hah :D

      Kivaa ja sädehtivää viikkoa, sinä ihana! ♥

      Poista
  3. Voi ihana Tuula! Toi oli hurjan koskettava kirjoitus, mutta myös alyttömän hauska ja rehellinen.
    Noita ajatuksia on meillä kaikilla. Sen voin vannoa. JA jos joku sanoo, ettei ikinä ajattele noin, niin ehkä vähän pahoitan mieleni. Se väite on facebook-todellisuutta.
    (Oikeesti kyl aattelen et kaikilla muilla on sellaista kuin sun kirjoituksessa ja mulla vaan ei ole :D)

    Onko kaikkki sun kaverit niin kiireisiä ettette ehdi edes kahvikupilla käydä toistenne luona? Mun elämän henkireikä ne. EI mullakaan ole mahista millekään kovin suurisuuntaisille jutskille.
    Täällä ovet auki. Aika lailla joka päivä joku piipahtaa. Onneksi.

    EN ole myöskään fun and fabulous. Olisinpa. Välillä päätän et aamusta iltaan olen hehkeä, mutta....
    Ja joo, mäkin haaveilen cross fitistä, mut kerran testanneena hannasin :)

    Halaus

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, että löysit sieltä sen hauskuuden myös :) Koska onhan se sitäkin (vaikka myös useimmiten hemmetin ärsyttävää ja turhauttavaa). Ja vaikka mitä kirjoitan ja valitan, niin henkisesti oon yleensä kieli poskessa, vaikka asia olis aiheestakin.

      Viimeiset pari viikkoa olleet sellaista hurlumheitä, ettei ole ollut aikaa edes siihen pistäytymiseen kaverille. Ja yleensä olen muutenkin siihen liian väsynyt. Jos saadaan sovittua kahvittelut kaupungille töiden jälkeen, niin se on kätsyintä - ei ole ehtinyt vielä koteloitua kotiin ja perheen saataville :) Yksi pelastus on lähellä asuva lenkkikaveri, jonka kanssa voi puhua kaikesta. Mutta kumpikin ollaan oltu niin hurjan kiireellisiä, kuka mistäkin syystä, että lenkitkin jääneet todella vähiin. Se onneksi helpottaa tässä loppukeväästä takuulla :)

      Ai sä oot testannut cross fitiä. Mua niin kiehtois se, jos vaan olisi sopiva sali lähellä (ja sisua).

      Halaus ja muisku viikkoon! ♥

      Poista
  4. Ihana ja sopii niin täydellisesti myös tänne! Mutta toisaalta jos olis täydellinen täydellisessä elämässään, niin ehkä jotain kuitenkin puuttuisi, mistä sitä sitten haaveilisi?

    Ihanaa toukokuun viikkoa sinulle sinä fun & fabulous😘

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinäpä sen sanoit. Jos liian täydellistä olis, niin mitäs sitten. En ainakaan kirjoittelisi tällaisia (ainakin omasta mielestäni :D ) sarkastisen hauskoja juttuja. Sitä paitsi eikö kaikki runoilijat ja suuret kirjailijatkin ammenna kärsimyksestä. Ehkä musta tulee vielä joku bestseller-kirjoittaja tätä rataa ;)

      Ihanaa ja todella fabulous viikkoa! ♥

      Poista
  5. :-D :-D :-D Ennen kaikkea tämä oli kyllä tosi hauska!!! Ehkä pienesti liioittelit ;-) , mutta taidamme kyllä kaikki ajatella tähän samaan malliin. Olisikohan se täydellinen elämä kuitenkaan niin ihanaa... Rauha on kyllä se asia mitä itse kaipaan elämässäni eniten, ihan vaan oleilu itseni kanssa tai joskus ehkä jonkun (perheen ;) muun kanssa, mutta rauhassa kuitenkin.

    Kivaa viikkoa anyway :)

    Terkuin, Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri tuo rauha on se mitä minäkin eniten kaipaan :) Että olisi riittävästi niitä hiljaisia ja rauhallisia hetkiä, jolloin ehtisi ihan vaan olla (ja vaikka muistuttaa itselleen, että sitä on muutakin kuin äiti ja huushollinpyörittäjä - että olen Minä). Silloin sen kaiken härdellin ja lasten uhmat ynnä muut jaksaisi vähän paremmin (ehkä).

      Ihanaa viikkoa sinnekin, ja muistetaan olla fabulous ainakin unelmissamme ;) ♥

      Poista
  6. Hauska postaus *reps*. Näinhän se yleensä menee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää postaus lähti ensin liikkeelle ihan valituspostauksena, mutta kääntyi (ehkä onneksi) vähän ironisempaan ja hauskempaan suuntaan :D Tätähän tää joo on. Ja jotenkin niin lohdullista, etten ole ainoa :)

      Kivaa viikkoa! ♥

      Poista
  7. No mutta just tuollastahan se on :D :D :D
    Minä olen fun and fabulous rajattuina hetkinä ja hämärässä valaistuksessa :)

    Ainakin meidän lapset kasvavat kitkalla ja yhteentörmäyksillä ja 10000 saman asian toistolla ja tuntuuhan se välillä raskaalta. Lisäksi perhe-elämä vaatii hirveästi kaikenlaista hommaa siivousta, pyykkäystä, kokkausta, kaupassa ravaamista joista iso osa on minulle lähinnä pakkopullaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kitkaa, yhteentörmäyksiä ja toistoja - siihen se tosiaan tiivistyy lasten kanssa. Ja parisuhteessakin ainakin meillä. Tänäänkin teki itse asiassa mieli kurvata lähimmälle lentokentälle ja ottaa eka kone ihan mihin vaan... :D Verenpaineetkin varmaan jossain epäterveellisissa lukemissa - voiskohan lääkäri määrätä mut elämään yksin jonnekin hiljaiseen huopatossutehtaaseen siinä tapauksessa, jos perhe-elämä ottaa noin terveyden päälle...? :D

      Koitetaan kestää pakkopullat ja kivireet. Joskus vielä on pakko tasaantua ja ehditäänhän me olla fun and fabulous vähän vanhempinakin :D

      Kivaa viikkoa! ♥

      Poista
  8. Voi ihana, haaveissani olen hoikka ja ainakin ilman kaksoishelttaa ja aina iloinen ja joustava ja jaksan piperrellä lapsille kaikkea, tehdä oman leipäjuuren, huovuttaa jakkaran ja juosta triatlonin. ;) Oot ihana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä toinen ihana, fun and fabulous! :) Hihitytti nuo leipäjuuret, jakkarat ja triathlonit. Välillä kyllä tuntuu, että naistenlehdissä on just niitä naisia, jotka tekevät kaikkea tuota vasemmalla kädellään ja ohimennen. Itse läkähdyn jo ajatuksesta. Jatketaan fun and fabulous (or not) -linjalla ja onneksi ainakin kahvia riittää hengenpitimiksi :D
      Muisku! ♥

      Poista
  9. Näin just. :-D Ei auta, pitää opetella näkemään kaikki kaunis ja ihana elämän minipienissä asioissa, koska niin... Arki ja elämän todellisuus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niissä minipienissä asioissa piilee näinä vuosina paljon merkityksiä. Kun ne isot asiat aina pakenevat käsistä, niin ne pienemmät joskus sentään ehtii juosta kiinni :)

      Tsemppiä meille kaikille arkitodellisuuden raatajille! Kivaa viikkoa Sanni ♥

      Poista
  10. :D!
    pelottavan totta; anteeksi että naurattaa.
    Tämä viikko on meilläkin ollut vähän...no, työläs. Tuntuu kuin raahaisin kivirekeä perässäni.

    Komppaan rvaKepposta siinä, että minäkin olen fun ja fabulous enimmäkseen jossain rajatussa tilassa - minä lähinnä peiton alla ja silmät kiinni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivireki, se on just se mitä minäkin raahailen perässäni. Välillä mietin, että kätevämpää olisi, kun siinä alla olisi pyörät. En vaan keksi, että miten ne vaihdetaan... Olisiko jossain joku renkaanvaihtamo kivireen vetäjille?

      Minä olin muuten fun and fabulous viime yönä, kun näin jotain tosi hehkeää unta :) Että hetket ne on mullakin.

      Tsemppiä viikkoon! ♥

      Poista
  11. Ihana kirjoitus ja niin tutunkuuloista! Tsemppiä arkeen ja unelmien tavoitteluun! T: zombie sohvalta. Kohta tartun taas imuriin ja kattilaan. Ja viikaan pyykkiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä toinen zombie... Sohva on hyvä paikka ja se kutsuu taas illalla jossain vaiheessa, just niiden kattiloiden ja pyykkien ja viemisten ja hakemisten välissä. Ollapa jo siellä tyynyjen uumenissa... ♥

      Mukavaa viikkoa ja tsemppiä arkeen! ♥

      Poista
  12. Kuule kun oot mun ikäinen niin kaikki helpottuu...mä oon elänyt läpi kaiken ton..Kiva blogi sulla..iloista keskiviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tuo lohduttaa :) Että joskus tulee vielä sekin aika, kun elämä ei ole ihan näin härdelliä. Vaikka varmasti onkin haikeaa, kun lapset sitten joskus lentävät pesästä, niin kyllä minä kaipaan sitä väljyyttäkin.

      Kiva kun piipahdit ja mukavaa viikkoa! ♥

      Poista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)