torstai 16. helmikuuta 2017

Boostia sisäisesti ja ulkoisesti

Tällä viikolla olen ollut jostain syystä todella väsynyt. Tai kyllä minä sen syynkin tiedän ja se on luontainen taipumukseni illanvirkkuiluun - en vain pääse riittävän ajoissa nukkumaan ja senhän tietää miten siinä sitten käy...
 
Boostia nuutuneeseen ja liian vähän nukkuneeseen olemukseen olen löytänyt naisen salaisista aseista eli hemmottelusta, purnukoista sekä kuntoilusta. Ensinnäkin pääsin pitkästä aikaa kasvohoitoon, kun veljeni vaimo lahjoitti Facebook-kilpailusta voittamansa hemmottelun minulle. Tunnin käsittely kosmetologilla - kuorinta, ultraäänihoito, naamio ja pään alueen hieronta - teki mahdottoman hyvää. Jos kukkaro ei protestoi, niin kevään aikana haluan ehdottomasti mennä pidempään parin tunnin hoitoon, jossa kuulemma se hierontaosuuskin on vielä perusteellisempi. Sillä onko mitään parempaa kuin kunnon niska- ja päähieronta ♥  
 
Kasvohoidon jälkeen olin niin hövelissä mielentilassa, että marssin oikopäätä Sokoksen kosmetiikkaosastolle ja ostin uuden hajuveden. Ihana Tiia suositteli minulle Jimmy Choota ja kylläpä osuikin oikeaan! Siitä tuli kertaheitolla suosikkini. Tuoksuttelin saman valmistajan Blossom-tuoksuakin, mutta Illicit Flower oli ehdottomasti oikea ostos. Tuoksu on valloittava, aistillinen ja viettelevä. Se on kukkaisen hedelmäinen, mutta siinä on ihan omanlaistaan särmää ja runsautta. Herkullinen ja rakastettava tuoksu kerrassaan.



Lisäbuustia olen saanut myös BodyPump-tunnilta. Viime viikolla kävin siellä pitkästä aikaa - edellinen kerta taisikin olla viime vuoden puolella. Bodypump kuuluu LesMillsin lisenssitunteihin ja se kehittää ennen kaikkea lihaskestävyyttä. Tunnilla käydään läpi kaikki päälihasryhmät ja tahti on intensiivinen. Sarjat ovat kiduttavan pitkiä ja sen takia lihakset ovat melko hapoilla. Vaikka varsinaista lihaskasvua ei tapahdukaan, niin sykkeet nousevat, energiaa kuluu ja hiki lentää - ihan kirjaimellisesti, sillä varsinkin rankimpien biisien aikana tipun hikeä ihan valtoimenaan. 
 
Nyt on menossa BodyPump nro 100 ja sanonpa vaan, että huh! Hyviä biisejä, tehokasta rutistusta ja jälkeenpäin loistofiilis. Monet kuntosaliuskovaiset ovat vastakarvaan bodypumpin suhteen juuri siksi, että se ei varsinaisesti kasvata lihasmassaa tai voimaa (pumpin pitkät sarjat eivät ole omiaan antamaan kropalle lihaskasvuun tai voiman lisääntymiseen tarvittavaa impulssia). Minä taas ajattelen, että molempi parempi, ja eihän tässä nyt tähdätäkään maksimaaliseen lihasmassaan ;) 
 
Vaikka bodypump ei muokkaa kroppaa samalla lailla kuin kuntosali, niin haastetta ja tehoa se tarjoaa, kun vain uskaltaa tehdä liikkeet riittävän isoilla painoilla. Ja ennen kaikkea se on hauskaa! Jos nyt siis sattuu tykkäämään siitä tunteesta, kun että lihaksissa polttaa niin, että on pakko irvistää ja sydän meinaa pomppia korvista ulos. Jälkeenpäin on itsensä voittanut olo ja ihana endorfiinihiprakka.
 
Mitä konsteja teillä on energian lisäämiseksi? Otan ilolla vinkit vastaan. 

Ihanaa pian alkavaa viikonloppua! Minä suuntaan huomenna juhlimaan ystävän pyöreitä syntymäpäiviä ja sekin piristää ihan todella :) 

16 kommenttia:

  1. Kaikki hemmotteluhoidot ovat ihan ykkösiä! Etenkin kasvohoidot ja niissä juuri ne hierontaosuudet vievät aivan nirvanaan ... Maaliskuuksi onkin jo varattu Detox-happihoito kasvoille timanttihionnan kanssa - saa kasvot raikkaiksi ennen kuin kevätaurinko alkaa oikein kunnolla porottamaan.

    Mukavia synttärijuhlia ja muutenkin kivaa viikonloppua :-)

    Terveisin, Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta tuo happihoito ja timanttihionta. Mä olen niin pihalla ja onneton näiden hoidoissa käymisen suhteen, että pitäisi päästä paremmin kartalle kaiken suhteen :) Tuo kuulostaa just siltä mitä itsekin varmaan tarvitsisin - raikkautta kasvoille.

      Kiitos toivotuksista ja Sinulle ihanaa viikonloppua! ♥

      Poista
  2. Kirjoitin viestin, mutta se taisi kadota. Uusi yritys siis. Viime yön nukuin superhuonosti ja nyt haaveilen vain päiväunista. Onneksi on vapaapäivä. Lapsiin liittyviä velvollisuuksia kyllä riittää, mutta eiköhän tästä jotenkin selvitä. Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi, että viesti katosi - mikä lie bugi senkin vienyt mennessään...
      Huonosti nukkuminen on sikäli ikävää, että se vaikuttaa koko seuraavaan päivään, ja helposti vielä muutamaan sitäkin seuraavaan. Univajetta ei välttämättä heti saa kurottua umpeen. Mutta toivottavasti jo viime yönä nukuit paremmin ja olo on pirteämpi :) Minä jotenkin onnistuin näkemään niin stressaavaa unta (piti muuttaa junalla Lappiin ja oli kauhea kiire), että heräsin ihan uupuneena :D

      Ihanaa viikonloppua! ♥

      Poista
  3. Heippa Tuula :)

    Täällä kanssa toinen Jimmy Choo fani. Minulla on ollut jo sama tuoksu melkein viisi vuotta ja enkä osaa siitä luopua. Välillä tottakai käytän muita tuoksujakin mutta aina palaan takaisin Jimmyyn.

    Liikunnasta saa ehdottamasti parhaat boostit. Olen ulkoilmaihminen ja nautin tästä lisääntyvästä valon määrän todella paljon. Olen käynyt monta vuotta säännöölisesti salilla mutta nyt luovuin salikortista, kun haluan vaihtaa toiseen saliin. Kohta minulla alkaa golfkausi, joten nyt vain ulkoilen ja jumppaa kotona. Syksyllä palaan takaisin salille.

    Suloista ja rentouttavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa kaimanen :) Kiva kuulla, että sulla on kestänyt tuo Jimmy Choo -rakkaus jo vuosia. Luulen, että mullakin tuo Illicit Flower tulee olemaan pitkäaikainen suosikki. On aina kiva löytää lempparituoksu, josta hurmaantuu. En hirveästi liioittele, jos sanon, että aamuisin on ollut tavallista kivempi herätä, kun on tiennyt Jimmy Choon odottelevan :)

      Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua Sinulle myös! ♥

      Poista
  4. Minusta tuntuu, että olen nykyisin jatkuvasti väsynyt, vaikka nukkuisin kuinka paljon. Taitaa johtua iästä! Energiaa saan koiran kanssa ulkoilusta ja aivan upeat fiilikset tulevat kun käyn n. kerran kuussa klassisen musiikin konsertissa hyvän ystävän kanssa. Se rentous, joka tulee kun konsertti päättyy, on mahtava.
    Tämän päivän jälkeen alkaa viikon loma, joka sekin on omiaan lisäämään virtaa taas tuleviin viikkoihin.
    Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi ihana harrastus tuo klassisen musiikin konserteissa käyminen. Mulla onkin hurjan paljon aikaa, kun olen viimeksi käynyt. Nautin siitä niin paljon, että ihmettelen miksen käy..? Nyt voisikin keväälle ottaa jonkun konsertin :)

      Ihanaa, että sinulla on lomaviikko edessä! (Mulla vielä viikko töitä ja sitten talviloma.)
      Nauti ja rentoudu ihan sielun kyllyydestä ♥

      Poista
  5. Mulle paras buusti on ulkoilu, ja jos vielä siihen saa seuraa, se on ihan parhautta.

    Ihanaa, että olet saanut hemmotteluhoitoa, sitä tarvitsee ihan jokainen nainen (ja miksi ei mieskin). Ja hei hajuvesi on varamasti just sun haju - Tiia tietää nää jutut!!

    Pusuja viikonloppuun ja ihania juhlia- muista säkenöidä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ulkoilu on kyllä hyvää energiaa tuovaa tekemistä. Ja varsinkin nyt, kun valo lisääntyy koko ajan :)

      Suukkoja ja tsemppiä uuteen viikkoon! ♥

      Poista
  6. Lisäbuustia tarvittais täälläkin. Jos ne muut kuukausittaiset oireet helpottivat, niin sitten on muuten vaan koko ajan pillittämässä itsesäälin alhossa tätä omaa elämäänsä, yksinäisyyttä päivisin... Ehkä se viikonloppuna helpottaa, kun pääsee mökille pois kotinurkista.

    Kasvohoito hierontoineen on kyllä sellaista ihanaa minä-aikaa, jolloin ei tarvitse todellakaan ajatella mitään eikä ketään, ei edes itseään. Joku muu tekee sen sun puolesta.

    Hirmuisen ihanaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, oliko teillä mökkiviikonloppu? Ihanaa :) Meillä olisi tarkoitus piipahtaa mökille hiihtolomaviikolla jossain vaiheessa. Jos nyt vaan kelit ei heitä ihan vesisateelle, koska silloin siellä ei oikein saa aikaa kulumaan näin talvella.

      Hyvää alkanutta viikkoa! ♥

      Poista
  7. Minä olen tällä viikolla kunnostautunut päiväunissa :/, joka päivä on tainnut tarvita vetäistä pienet töiden jälkeen, tosin siitä olen ylpeä, että ne ovat jääneet max ½ tuntiin, mutta silti...

    Tuo hajuvesi kuullostaa ihanalta, täytyypäs käydä nuuskuttelemassa! Ja kasvohieronta ihan luxukselta :D

    Minä olen niin innostunut tuosta toiminnallisesta harjoittelusta, että voin hyvin ymmärtää sun hehkutuksen bodypumpista, ihanaa kiusata itseään ja nimenomaan voittaa itsensä ja saada tehtyä vähän enemmän kuin luuli...

    Ihanaa viikonloppua sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päiväunet kuulostaa ihanalta, mutta kertonevat väsymyksestä, mikä taas ei ole kiva juttu ollenkaan... Minä en oikein osaa ottaa päiväunia, kun sitten menee unirytmi sekaisin eikä illalla tahdo saada unen päästä kiinni.

      Tsemppiä uuteen viikkoon ja toivottavasti on energiat kohdillaan! ♥

      Poista
  8. Minulla paras energian lisääjä on ehdottomasti ulkoilu. Jos mahdollista niin vielä heti töiden jälkeen, kun ehkä aurinkokin näkyy. Iltapäiväulkoilun jälkeen yleensä jaksan tehdä jotain muutakin illalla kuin pilkkiä sohvalla.

    Kiva, että kosmetologikäynti oli ihana. Minulla tuppaa vähän iskemään siellä levottumuus, enkä millään jaksaisi enää istua tuolissa :) Yleensä helposti ärtyvä ihoni on monta päivää pahemman näköinen hoidon jälkeen kuin ennen sitä.

    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ulkoilu on kyllä ihanaa, ja varsinkin juuri valoisan aikaan. Silloin saa luontaisen valohoidon kaupan päälle. Mulla jäi kyllä kuluneelta viikonlopulta ulkoilut tyystin. Pienen lenkin kävelin kaupalle, mutta vain karkkipussin toivossa :D

      Hyvää alkanutta viikkoa! ♥

      Poista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)