keskiviikko 18. tammikuuta 2017

Ihmetyksiä

Ihmetys nro 1. Olen ilahtunut siitä, miten taannoinen Viimeksi-listaus näyttää päätyneen hurjan moniin blogeihin. Oho, hups ja vau :)  Tosi iso kiitos kaikille siihen tarttuneille! Koko juttu syntyi alunperin siitä, kun mielessä risteili kaikenkirjavia asioita, muttei yhtäkään ajatuksentynkää jostain yhdestä tietystä postausaiheesta. Niinpä tuli vähän sitä sun tätä: asioita, joita viimeksi olin tehnyt, tuntenut tai ajatellut. On suorastaan hämmentävää, kun huomaa oman pikaisesti näpytellyn listauksen päätyneen kymmeniin blogeihin :)  

Ihmetys tämäkin: aina se aurinko löytää meidät kaamoksen jälkeen.

Ihmetys nro 2. Yskänrokko (alias huuliherpes) rakastaa minua niin paljon, ettei raaski luopua seurastani. Edellinen mokoma ehti juuri parantua, kunnes se taas iski. Todella ärsyttävä vaiva. Murr.

Ihmetys nro 3. Oivallus siitä, että olemme tärkeitä peilejä ja askelmerkkejä toisillemme. Se pimeys, jonka läpi on joskus itse kävellyt, voi olla jaettuna tärkeää vertaistukea jollekin toiselle. Huonoimmillakin kokemuksilla ja elämänvaiheilla on merkityksensä ja tärkeä paikkansa.

Ihmetys nro 4. Aamulla talitintit visertelivät iloisesti (tai mistäs minä tiedän, vaikka olisivat miten kiukkuisia ja manailivat sitä keskenään). Tuli orastava toivo kevään lähenemisestä.

Ihmetys nro 5. Ajatus siitä, että mahtavatko muut epäröidä, ajatella, analysoida ja pähkäillä yhtä paljon kuin itse teen koko ajan? Ja pääsisikö helpommalla, jos osaisi kääntää ajatushuminan välillä pois päältä. Liikaa kysymyksiä, aukkoja, ihmetyksiä ja epävarmuuksia. Ensi viikolla on eräs tapahtuma, joka on minulle ihan uusi kokemus. Haluaisin tietää etukäteen kaiken, tyyliin että missä siellä on pistorasia ja montako tuolia ja onko vessa (missä?), montako ihmistä tulee ja sitä sun tätä... Luulen, että muut vain tulevat paikan päälle muitta mutkitta. Minä tulen sinne perässä roikkuvan sankan ajatuspilven kera :D

Ihmetyksen täyteistä päivää kaikille! ♥


10 kommenttia:

  1. Viimeksi -postausidea oli hyvä 😊

    Mä kuulun niihin, jotka ei eivät turhia analysoi asioita. En vain ole kokenut tarpeelliseksi. Ehkä joskus kannattaisi 😊
    Aurinkoa en ole nähnyt kuin viimeksi lauantaina pilvien päällä. Sais kyllä näyttäytyä viikonloppuna.

    Ihanaa keskiviikkoa 💕

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aurinko ei tosiaan ole hetkeen näyttäytynyt. Tuokin räpsy oli viime viikolta joltain päivältä. VAloa kyllä jo kaipaa.

      Minä hieman kadehdin niitä, jotka osaavat olla vellomatta liikoja ajatuksia. Minulla se on ikuinen ongelma. Joskus sitä ajattelee ja vatvoo jotain asiaa niin paljon, että varsinainen tekeminen jää kokonaan :)

      Ihanaa keskiviikkoa sinnekin! ♥ Arkiviikko jo puolivälissä, jee!

      Poista
  2. Tuo postauksen leviäminen kertoo vain siitä, että idea oli huikean hyvä ja erittäin tervetullut monelle!

    Mä olen vähän samanlainen analysoija, haluaisin etukäteen tietää speksit aika selvästi, mutta toisaalta siinä suhteessa ikä on vähän tehnyt tehtäväänsä ja olen oppinut ottamaan EHKÄ hieman rennommin asioiden suhteen!

    Aurinko saisi kyllä vähän näyttäytyä, turhaan on pysytellyt piilossa näin pitkään.

    Ihanaa viikon jatkoa sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tosi iloinen, että tuo postaus oli niin mieluisa monille :)

      Minä taisin nuorempana joskus olla hieman suoraviivaisempi ainakin joissain tilanteissa. Nykyään jumitun veivaamaan ajatuksiani ihan liikaa. Kai se on mulla jotain pelkoakin - miettii päänsä puhki kaikki vaihtoehdot läpi, ettei vain mokaisi tai epäonnistuisi. Ehkä pitäisi pienin kukonaskelin opetella tuosta eroon :) Siirtyä ajattelemisesta tekemiseen - meni syteen tai saveen!

      Oikein mukavaa viikon jatkoa sinne myös! ♥

      Poista
  3. Se sun taannoinen viimeksi- postaus oli aito ja ihana. Ehkä pitäisi tehdä se itsekin?

    Toi talitinttien konsertti soi täälläkin, kevään merkki mielestäni - ehdottomasti.

    Ajatuspilviä on täälläkin yhtenään, ja jos on herkkis kai se vain kuuluu pakettiin. Hyvässä ja pahassa.

    Ihanaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä se postaus, tulen ilomielin lukemaan! Oli jotenkin niin hauska törmätä tuohon juttuun niin monessa paikassa. Hämmentävää :)

      Olen samaa mieltä siitä, että nuo ajatusmössöt ovat hsp-juttuun kuuluva ominaisuus. Joskus toivoisin itselleni enemmän sellaista rempseyttä ja hälläväli-asennetta sekä kovempaa pintaa. Ettei vatvoisi niin paljon, eikä pelkäisi mahdollisia epäonnistumisia.

      Ihanaa keskiviikkoa sinne! Kohta ollaan jo voiton puolella tästäkin viikosta ♥

      Poista
  4. Tuo Viimeksi-lista oli ihana. En tiennytkään sen olleen sinun keksimä, olisin linkannut sinut blogiini. Sitä oli kiva täyttää, kiitos siitä siis sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit siitä :) Se vain tuli sellaisena pikaisena postauksena, plops vaan :D Siksi olikin niin hauska huomata, että se lähti leviämään moniin muihinkin paikkoihin. Ja ei mua haittaa, vaikkei olisikaan mitään linkkejä - pääasia, että ihmiset tykkää :)

      Kivaa viikkoa! ♥

      Poista
  5. Mä luulen, että meillä kaikilla on noita ihmetyksenaiheita ihan kuten sinullakin. Sitä vain aina luulee, että kaikki muut menevät ihan sujuvasti uusiin tilanteisiin, mutta ainakin meidän perheessä jännittää jokainen. Kuka enemmän, kuka vähemmän.
    Mä niin inhoan tuota huuliherpestä. Sain sen ensimmäisen kerran 17-vuotiaana stressisyksyn jälkeen. Se paukautti koko suun ja ikenet rakkoja täyteen ja kuumetta lähes 40. Aivan hirveä olo. Terveys-(arvaus)keskus ilmoitti, että mulla on suutulehdus. Joo, sen olin itsekin huomannut. Yön aikana huulet tarttuivat toisiinsa kiinni ja aamulla veriroiskeita oli joka puolella kun availin suutani. Niin kipeä en ole ollut muulloin!
    Kunhan ennätän blogiani päivittää niin tuon viimeiseksi minäkin otan käyttöön. Kerron sulle sitten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui, sulla oli aikoinaan hurja huuliherpes :( Mulla se tuppaa tulemaan helposti flunssan tai stressin yhteydessä. Pahimmillaan jää pyörimään pitkäksi aikaa ja tulee monta kertaa peräkkäin. Pitäisi vissiin pyytää siihen estolääkitys, kun saisi aikaiseksi...

      Ota ihmeessä viimeksi-postaus mukaasi ja tulen sitten lukemaan sun vastaukset :)
      Mukavaa torstaita! ♥ Ja huh, onneksi viikko on jo voiton puolella!

      Poista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)