keskiviikko 22. kesäkuuta 2016

Kesäjumppa

Heippahei, arvon naiset! (Tai sinä satunnainen mies, joka olet vahingossa eksynyt tänne, kun etsit sixpäk-treeniohjeita - täältä niitä löytyy.) Tiedättehän, että kesällä tulisi ylläpitää kuntoilua. Juhannuksenakaan ei auta vain laiskotella. Muuten kroppa vallan veltostuu ja lötkistyy.

Näillä treeniohjeilla takaat timmin kesävartalon ja sporttisen olemuksen. Aletaanpa viritellä jumppamattoja ja käsipainoja kokoon! Suosittelen suorittamaan treenin ulkosalla, jos sää suinkin sallii.

Liike 1. Mene selinmakuulle jumppamatolle. Hengitä syvään sisään ja liikuta sitten silmiäsi ylös ja alas. Toista viisi kertaa. Tiedän, että tämä on vaativa liike, joten tsemppiä suoritukseen!! Jos silmien liikuttaminen tuntuu liian raskaalta, voit vain maata. Se treenaa tehokkaasti selkälihaksia.

Liike 2. Kierähdä vasemmalle kyljelle, nojaten vasempaan käteen. Nosta oikeaa kättäsi viisi kertaa. Ei ole väliä mihin suuntaan. Tällä liikkeellä treenataan paitsi kylkilihaksia, myös lämmitellään käsivarren lihaksia seuraavaa liikesarjaa varten. Toista sama oikealla kyljellä maaten.

Jos olet todella urhea, voit tähän väliin
valita tämän super-liikkeen. 
Liike 3. Nouse istumaan tai seisomaan. Ota esiin käsipainot. Esim. puolen litran (täysi, toim. huom.) siideritölkki on mainio tähän tarkoitukseen. Jos olet jo kokenut treenaaja, saatat tarvita viinipullon. Avaa tölkki/pullo. Vie oikealla kädellä tölkkiä hitaasti kohti suuta, jännitä hauista ja kaada tölkin sisältöä suuhusi. Nielaise välillä. Toista viisi kertaa. Tee sama vasemmalla kädellä. Huh, selvisitkö? Ravistele käsiä, sillä tämä kyllä vie mehut (tai sidut) kokeneeltakin treenaajalta.

Liike 4. Kestovoimaa käsivarsille, reisille ja silmien lihaksille. Ota esiin yksi käsipaino (kirja tai naistenlehti) ja käy istumaan. Ota paino tasaisesti kumpaankin käteen ja aseta jalkojesi päälle. Avaa ja ala lukea. Lue niin kauan kuin suinkin jaksat. Kädet ja jalat voivat mennä hapoille painon kannattelusta, mutta ei hätää: olet vahvempi kuin luuletkaan!

Mahtavaa! Vieläkö kaipaat lisätreeniä. Kävele jääkaapille, ota esiin jälleen uusi käsipaino ja toista liike 3. Hyvä sinä!

Muista treenin jälkeinen riittävä nesteytys ja lepo. Lihas kasvaa vain, jos treeni, ravinto ja lepo ovat sopusoinnussa.

Mikäli kaipaat lisää treenivinkkejä, ota rohkeasti yhteyttä! (Ja muuten Jutta Gustafsberg, kannattaa palkata minut tiimiinne, ennen kuin joku kilpaileva firma ehtii apajille. Tiedän, että olen aivan uraa uurtavan nerokas, mitä tulee fät fitnessiin.)

Kiinteyttävin terveisin oma pöösönal treinerinne Tuula <3 <3 <3

Jaxuhaleja!
(Ps. tulikin mieleen, että terqqui zinne Nanna Karalahdelle ja Jax-pojalle - hirween ihq nimi ja Jaxuja hänelle vaan (ehkä tää jaxuhali-juttu menee ohi ennen kuin hänestä tulee isompi). Tavataan varmaan syxyllä, jos/kun pääsen mukaan Fätness-päiväkirjoihin, ziiztii!)

11 kommenttia:

  1. :D Nyt on hyvät ohjeet, näillä kuntoutuu kuntoon :)

    Täällä ollaan harjoiteltu fätnessiä tällaisella ohjelmalla: hotelliaamupalaähkyjä, vuoristorataramppausta, jättiannoksia Ben Jerry ja Kolmen Kaverin ja herkkusorbetti jätskejä, nameja, keksejä... :) Kyllä, tästä se lähtee nyt uusi ura: Tuula pöösönäl träineri. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh, sulla on ollut todella aktiivinen treenipäivä. Varsinkin tuo vuoristorata on sellaista ekstreme-urheilua, että muistathan syödä palautuaksesi riittävästi protskuja ja hiilareita (kuten oikein tuhtia jäätelöä)! Mutta kyllä noilla harjoitusmäärillä tulee pian huippukuntoon!
      Hyviä treenejä! :D <3

      Poista
  2. Todella pätevä treeniohjelma!
    Kaltaisteni vasta treenausta aloittelevien kannattaa jo tuossa 1. kohdassa huomioida, että heti ensimmäisillä kerroilla ei välttämättä saa tehtyä kaikkia toistoja. Itselläni on sellainen ongelma, että nuo silmäluomet rasittuvat makuuasennossa todella helposti ja sitten ne vaan lumpsahtavat alas. Mutta ehkä kesäloman jälkeen minullakin onnistuu tuo toistojen määrä. Sitä ennen aion suorittaa liikkeet eri järjestyksessä, koska silmät kiinni noiden muiden tekeminen on aika hankalaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta, että eka liike ON vaativa ja raskas. Sen voi hyvin sijoittaa viimeiseksi ja tehdä vaikka vain yhden toiston. Tai sitten pitää silmiä kokonaan kiinni, koska sekin harjoittaa hyvin koko ylävartalon kestovoimaa (tai jotain sellaista, en enää muista niin tarkkaan, kun chättäsin siinä kohtaa oppituntia pöösönal treinör -opintojani. Tai sitten tuijotin open ruskeita silmiä ja pulleaa - krhm - hauista).

      Ihqui treenihetkiä ja kerrohan miten harjoitukset sujuvat! <3 <3 <3

      Poista
  3. Hah tollasen treenin mä voisin jopa tehdä....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen ehdottomasti! Voin myös mielelläni tulla näyttämään mallia noissa liikkeissä. Kieltämättä ne ovat vähän haastavia ja täytyy olla tarkkana toistomäärien kanssa. Käsipainojen laatuun kannattaa myös satsata :)
      Puss ja ihqua treenikesää!! <3

      Poista
  4. Hyvät on ohjeet ja tänään alkaakin sopivasti loma, jotta pääsen ihan toden teolla treenaamaan! Nimittäin meinaan olla syksyllä kyllä ihan huippukunnossa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lupaan, että noilla ohjeilla olet todella hyvässä iskussa jo loppukesästä. Tai ennen sitäkin, jos treenaat oikein ahkerasti. Älä rehki kuitenkaan liikaa, vaan muista pitää välillä lepopäiviä ;) <3
      Pöösönal treiner -terkuin, melkein juhannuksen lähtökuopissa oleva Tuula

      Poista
  5. Oikein oiva jumppa! Tuli muuten mieleen, että tässähän saa pakostakin myös reisilihasjumpan, koska, kyykylläkin on jossain kohtaa pakko käydä, ainakin jos oikein kovasti käsitreeniä harjoittaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vaan! Tuo kyykyllä käynti se vasta rankkaa onkin, ja sen jälkeen on syytä ottaa runsaasti palauttavaa nestettä (jonka jälkeen tietenkin on pakko TAAS käydä kyykyllä, tsissus miten raskasta!).
      Hyviä treenihetkiä sinne ja muistahan kertoa treenien edistymisestä. Minä lähden kohta tekemään tiukkaa käsivarsitreeniä (ojentelemaan käsivarsia kohti pitkäripaisen ovenkahvaa. Paitsi ettei siellä ole ovenkahvaa, vaan liukuovi, voi jehna!! No, ojentelen kättä sitten kohti pullorivejä.)

      Hyvää juhannusta ja tiukkoja treenejä! <3 Ihqupusuja!

      Poista
  6. Juuri sopivat jumppaohjeet näin juhannukselle! Noilla pärjää kyllä pitkälle. Vielä oheen mölkyn heittoa ja saunassa hikoilua niin eiköhän siinä kilot karise.
    Ihanaa juhannusta!

    VastaaPoista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)