torstai 26. toukokuuta 2016

Mekko, ja aikuisen naisen pukeutuminen

Bling! Löysin eilen täydellisen mekon! Lähdin etsimään sopivaa kolttua tyttöjen kemuihin ja miehen lapsuudenystävän häihin.

Ajatuksissa oli sellainen ihannemekko, joka sopisi kumpaankin tilaisuuteen hieman eri lailla asustettuna. Sellaista en löytänyt, mutta ostoskassiini päätyi täydellinen arkimekko. Siitä taisi oitis tulla tämän kesän lempimekko. Hyvin simppeli, trikoinen ja mukava päällä, sopii vartalolleni ihmeen hyvin, saa näyttämään hoikemmalta kuin olenkaan ja vieläpä edullinen. Kolttu löytyi Citymarketista hintaan 15 euroa. Että näin luksusmuija ja merkkitietoinen olen ;)
Vapiskaa muotibloggaajat...


Nyt on enää ratkaisematta tyttöjen kemut ja hääjuhlat. Ehkä yritän selviytyä vaatekaapin vanhoilla pukimilla. (Epä)muotitoimittaja raportoi asian tiimoilta myöhemmin ;)
 
Olen myös miettinyt miten ikäiseni naisen "pitäisi" pukeutua. Töissä on varsin vapaa pukeutuminen, joten sen puolesta asiaa ei tarvitse miettiä. Mutta muuten olisi joskus kiva löytää oma tyylinsä, joka olisi nuorekas ja raikas, mutta kuitenkin tyylikäs ja uskottava. Nyt koen olevani usein vailla omaa tyyliä ja juttua.

Jatkan harjoituksia :)

19 kommenttia:

  1. Kiva mekko, sopii sulle tosi hyvin, vaikka onkin ostettu sittarista 😂

    Ööö, aikuisen naisen pukeutumisTYYLI... Valitettavasti en osaa antaa vinkkejä, kun omakin on hukassa, vaikka olen sua reilusti vanhempi. Toisaalata voihan tyyli olla sekin, että pukeutuu niihin vaatteisiin, joista tykkää ja joissa viihtyy. Tilanne tietenkin täytyy sen verran osata huomioida, ettei millekään virallisille kutsuille pukeudu niihin lemppari lökäreihin, vaikka ne niin ihanat olisikin.

    Ihanaa viikonloppua Tuula 💕

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, eikö ookin ihan nappiostos? :)
      Jatketaan tyyliharjoituksia. Tavoitteena löytää oma tyyli viimeistään palvelutalossa :D

      Ihanaa viikonloppua sinullekin! ♥

      Poista
  2. ihana mekko!
    (...taidan käydä kotimatkalla sittarin kautta...!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mä taidan käydä jemmaamassa toisen samanmoisen :D
      Mukavaa viikonloppua!

      Poista
  3. Ihana RAITAmekko ja sinä, raidat eivät petä koskaan!!!!! Pusuja ja ihanaa tyttöjen iltaa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raidat ja minä tykätään kyllä toisistamme. Ja tuo on NIIN huippumukava päällä + saa vartalon näyttämään hyvältä. Ihmeellinen mekko suorastaan :)
      Puss ja kivaa viikonloppua!

      Poista
  4. Tosi kiva mekko, nuorekas ja pirteä ja näyttää sun päällä hyvältä.

    Mä ajattelin noita samoja aatoksia eilen, kun olin ystävän kanssa shoppausreissulla. Tai sanotaanko että ystävä shoppasi ja mä vaan reissasin seurana :) Joka kerta noilla reissuilla mä ajattelen samaa: miten tyylikkäältä tuo toinen näyttää ja osaa aina löytää ne itsensänäköiset ja toisiinsasopivat vaatteet (myös niihin kotona jo oleviin) Mä taas ihastun mihin milloinkin ilman mitään logiikkaa ja tyyliä, eikä mikään sovi minkään kanssa. Mulla ei ole tyyliä, ei sitten niin minkäänlaista!
    Toisaalta, oon mä näin tyylittömänäkin hengissä selvinnyt tähänkin asti...
    Ihanaa iltaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Helmi :)
      Mulla on just toi sama - ihastun vaatteisiin ilman mitään logiikkaa, ja joskus sitten kaappeja siivoillessa ihmettelen, että eihänä tämäkään sitten koskaan sopinut yhteen minkään kanssa. Tarvitsisin jonkun tyylikonsultin apua ilmeisesti :D Tai sitten jatkan tällä linjalla, koska kuten sanoit, hengissä silläkin selviää.

      Hauskaa viikonloppua! ♥

      Poista
  5. Hieno raitamekko. Näytät nuorelta ja kauniilta! Itse ostin Cittarista sellaisen täyspitkän hihattoman raitaunelman. Eikös se jo kerro hyvästä tyylitajusta, että löytää hyvännäköisiä vaatteita vaikka marketista. Helppoahan se olisi mennä paksun lompakon kanssa Kutsille tai Luivutäänille ja ostaa "varmasti tyylikästä" ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Ja kyllä se varmaan on tosiaan huipun tyylitajun merkki, että cittarin käytäviltäkin tekee löytöjä. Uskotaan näin :D (Ja eiks ne kutsit ynnä muut luksusmerkit ole tässä maailman- ja taloustilanteessa suorastaan epäeettisiä... joten olemme myös hyviä ihmisiä, kun ostamme cittarista. Heh :D )

      Poista
  6. Ihana mekko, ja mun mielestä juurikin sun tyylinen! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mari :) On se - tuntuu just niin mukavalta ja omalta kuin olla ja voi.

      Poista
  7. Voih, täällä ilmoittautuu myös yksi, jonka tyyli on pahasti hakusessa. Tai sitten se tyyli on "sekava". Kyllähän minä aina suunnittelen, että jatkossa ostan siten, että mietin mitä mulla on kaapissa ja ostan vain niihin sopivia, mutta odotas kun pääsen kauppaan saakka. Kaikki suunnitelmat on unohtuneet :/.

    Mukavaa viikonloppua sulle. Löysin tänne sutkautuksia-blogista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja unohtui sanoa, että kiva ja rento mekko! Raidat on pirteitä.

      Poista
    2. Raidat on kyllä pirteitä ja tykkään niistä tosi paljon.
      Ja mukavaa, että löysit tänne. Tervetuloa :) Minäkin tulen kurkkimaan sinun blogiisi!

      Poista
  8. Wau <3 Ihana mekko, oolalaa! Mulla on raitaa, raitaa ja raitaa sekä yksivärisiä. Mustaa, harmaata ja valkoista, kesäksi jotain turkoosia ja tummansinistä, vähän pinkkiä ja ruskeaakin. Klassista ja sporttista. Tyylini oli aiemmin tyylikkäämpi ja vähän hörhelöisempi, mut nyt mennään sellaisella rennommalla, nuorekkaalla, selkeällä ja "ihan tyylikkäällä" :) Nykyään tiedän heti, jos ja kun on mulle sopiva vaate (en tiedä kyllä istuuko vai ei, mut ainakin jos se on päällä kiva, heh) :)

    Tyylinlöytyminen itsellä on ollut kyllä aikamoinen oppimisentaival, oppikoulu, ns. lukuisten hukkaostosten ja raivauksien määrä, tie itseen ja omaan kehoonkin.

    Ihanuutta viikonloppuun <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun tyyli kuulostaa just hyvältä :) Ehkä mäkin vielä joskus löydän sen täysin oman jutun. Ja nyt kun mietin, niin onhan mulla nytkin paljonkin sellaisia oman näköisiä vaatteita. En vain ehkä osaa aina yhdistellä niitä ihan niin fiksusti kuin haluaisin.

      Kivaa uutta viikkoa Soili ♥

      Poista
  9. Mekko näyttää päälläsi todella hyvältä! Hieno löytö!

    Minulla on sellainen "virallinen toimistotyyli" niinä päivinä kun on pakko. Onneksi se pakko on tosi rajusti vähenemään päin. Tosin se on sitten tarkoittanut sellaista aukkoa, että en tiedä mitä pistäisin enää töihinkään päälle. Vapaa-ajan tyylini on niin arkinen, että sitä voisi kyllä kohentaa. Mulla on aina farkut ja t-paita vapaalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on vapaalla aina farkut ja t-paita. Voisi tosiaan vähän petrata. Mutta toisaalta tuo yhdistelmä on vaan niin helppo ja huoleton.
      Meillä ei ole tuota virallista toimistotyyliä. Minä olen toimiston ainoa nainen, ja kun miehillä on farkut/t-paita/college-paita, niin minäkään en ole lähtenyt sille linjalle, että pukeutuisin kovin virallisesti.

      Oikeastaan en ole ollut yhdessäkään työpaikassa, jossa olisi ollut vaatekoodeja. Siellä ainoassakin, jossa osalla naisista oli jakkupukuja, oli myös paljon farkkutyyliä. Minä olin silloin jostain siitä välistä.

      Mukavaa uutta viikkoa! ♥

      Poista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)