Fätness-päiväkirjat

Eilen illalla erehdyin television ääreen katsomaan pariksi kymmeneksi minuutiksi Fitness-päiväkirjoja. Pakko sanoa, että sain allergisen reaktion. (Voi sitä äzzävikaisen zözzötyksen ja pinnallisen itsekeskeisyyden määrää!)

Ajattelinkin vastapainoksi lanseerata uuden tv-sarjakonseptin: Fätness-päiväkirjat! Tai kotoisammin Fättärit. Siinä olisin tietenkin minä anti-tähtibloggari (vrt. eräs omien sanojensa mukaan tähtibloggari siitä Fitnezz-päiväkirjoizta). Sitten mukana voisi olla valikoitu joukko huippumimmejä täältä realistisesta blogimaailmasta. Fättiys ei ole vaatimus, vaan lähinnä mielentila tässä tapauksessa. Ulkoisesta läskistä tosin ei ole haittaa - päin vastoin.

Eka jakso voisi alkaa siten, että kuvaan itseäni kotisohvalla, rutistellen lörppää vatsanahkaani ja kehuisin, että kylläpä on muuten tosi hyvin mennyt treeni perille, JES! Sitten siirtyisin siihen itse treenaamiseen, joka voisi olla monipuolinen otos lorvailua, (fiksujen) kirjojen lukemista ja juustonaksujen syömistä sohvalla. Voisin samalla valottaa miten tärkeää on nousujohteinen treeni. Ei riitä, että treenaa viisi minuttia, vaan treenin pitää olla intensiivistä ja pitkäjänteistä. Että jos tällä viikolla luen perusromaanin, niin ensi viikolla sitten jo Tolstoin Sota ja rauha. Ja treenin palautusjuomana itseoikeutetusti siideri!

Sitten siirryttäisiin ravinto-osioon, jossa laskisin päivän ruoka-annoksen tarkkaan ravinto-oppia noudattaen. Flavonoidit ovat fätness-elämäntavassa avainasemassa, ja niitähän tunnetusti riittää suklaassa ja punaviinissä. Karkeissa puolestaan on riittävästi hiilihydraatteja, joita aivot tarvitsevat edellä mainitussa intensiisivessä treenauksessa. Tv-kuva näyttäisi miten punnitsen päivän ravintoannosta: 200 grammaa suklaata, kolme lasia punaviiniä ja kipollinen karkkia. Vatsantäytteeksi voisi toki sitä ennen vetäistä vaikka mehevän palan pizzaa.

Välillä voisi peilistä tuijotella pikkiriikkinen toppi päällä, että kyllä kuulkaazzz hyvältä näyttää ja vatsan one-pack alkaa mukavasti piirtyä esiin. Siitä voisikin sitten uuvuttavan treenipäivän jälkeen siirtyä lepo-osioon, eli köllimään unten maille. Sieltä vällyjen välistä voisin taas kuvata itseäni ja zözzöttää (anteeksi, se olikin eri formaatti, johon se zzihinä kuuluu) siitä miten ihana fiilis on olla, kun takana on niin tsemppihenkinen ja tiivistahtinen raskas päivä! Että kyllä tää elämä kuulkaaz vaan on niin ziiztii! ♥  (Anteeksi jälleen, olen takuulla saanut zzz(ika?)-viruksen, kiitti vaan...)

Kuka lähtee mukaan ja olisko lisää ideoita?

16 kommenttia:

  1. Mä olen ehdottomasti mukana! Elämäntapanihan on melkein just toi! Ja mulla riittää myös sitä, mikä saa zzz-naisista parhaat puolet esiin, eli läskiä!
    Hei, minne unohtui sipsit ja dippi? (dippiä ei sit riitä yks kipollinen)
    Tähän vois lisätä sellaisen punnituskisan eräästä toisesta ohjelmasta. Punnitaan kuukausittain, kenellä on paino lisääntynyt eniten. Koska pelkkää plussaahan elämän tulee olla, eikö?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No todellakin punnitus kehiin! Kysehän on nousujohteisesta treenistä, joten parhaiten kehittyneet palkittaisiin - vaikka zipzeillä ja dipeillä [jotka tässä yhteydessä tarkoittavat jotain muuta kuin sitä käsivarsiin kohdistuvaa kuntoiluliikettä, toim.huom.]

      Parhaimmat one-packit voisi myös huomioida vaikka Fasun sinisellä palkitsemalla?

      Puss ♥

      Poista
  2. *REPS* 😂😂😂

    Mulla on kaikki edellytykset osallistua tuohon ohjelmaan. Jotenkin mukaan voisi liittää ajatuksen, ettei urheilija näe tervettä päivää, joten urheilu kaikkinensa on fättiksen pahin vihollinen - terveys ennen kaikkea.

    Tozi ziiztii viikkaria hei zulle 😙

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitozz tozi paljon näistä kehitysideoizta! (sydän sydän sydän)
      Se on kyllä totta, että urheilu voi olla turmiollista. Siinä voi polvilumpiot poksahdella, välilevyt rusahdella ja tulla kaikenlaisia muita ikäviä vammautumisia.

      Tozi ihanan ihquu ja zuperziiztii viikkaria zullekin. Puzu!

      Poista
  3. Jeps ja mukana ihan ilman muuta, aivan loistava idis! Eihän me unohdeta jätskiä, eihän, kyllä sitäkin pitää olla näin kesän korvalla (ja paljon :D) Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jätskissä on kalsiumia ja proteiinia ja se on herkkua, joten ehdottomasti se mukaan! :)
      Hauskaa viikonloppua!

      Poista
  4. Ehdottaisin sellaista lisämaustetta , että fättiksissä oikeasti kasvatetaan sivistystä. Tolstoin lisäksi voitaisiin perehtyä soteuudistukseen, valtion budjettiin ja opetella jotain eurooppalaista kieltä. Jotenkin joskus ottaa päähän se, että etenkin tytöille tyrkytetään tuollaista mallia että oma aika kannattaa käyttää siihen että kroppa näyttäisi mahdollisimman "hyvältä". On ihan okei ettei erota miljoonaa miljardista tai osaa nimetä yhtään hallituksen jäsentä kunhan vaan on treenattu pylly. Eikä nämä kaikki ole mitään nuoria tyttösiäa vaan aikuisetkin iässä olevia naisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti hyvä ajatus!
      Mä myös olen vastustanut sitä, että (nuorille) naisille on tarjolla lähinnä hyvin pinnallista naiskuvaa. Todella monet nuoret naisbloggaajatkin keskittyvät miettimään sohvatyynyjen väriä (ja saavat ne parinkympin sponssatut sohvatyynyt palkkioksi jonkin brändin puoli-ilmaisesta mainostamisesta, huoh) tai ripsipidennysten ottamista. Argh. Puhumattakaan tosiaan näistä tv-ohjelmista.

      Eli fättiksissä voisi mittailla paitsi vatsamakkaroiden hulvatonta ja iloista rönsyilyä, myös sivistyksen ja tiedon ilmenemistä ja niiden kasvattamista ♥

      Poista
  5. Tota ohjelmaa mä ehdottomasti katsoisin!! Tuumasta toimeen ;)?

    Mä melkein pyörryin kun se EEvi Teittinen "sai" syödä n 30 g puuroa....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo aika ruhtinaallinen puuroannos oli... huh! Ja palkinnoksi pääsee esittelemään ahteriaan yleisön ja tuomareiden eteen. En vaan jaksa ymmärtää, mutta onneksi ei tarvitsekaan :D
      Fätness on ehdottomasti parempi!

      Poista
  6. Aah miten hyvä idea, olen messissä, hitsi vieköön. Missä on oikeasti tavallisen vartalon arvostus! Vanhaan aikaan oma vartalo olis ollut tosi in, eli olen syntynyt väärällä vuosisadalla. ;)

    Kivaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo tavallisen vartalon arvostus ja oman kehon arvostus olisi myös Fätness-ohjelman teemoista. Se, että ihan tavallinen nainen oppisi tuntemaan itsensä ihanaksi, sopivaksi ja oikeanlaiseksi - riippumatta siitä millaisia otuksia on esillä mediassa. Kuinka paljon sitä onkaan tuhlannut aikaa ja energiaa omien muhkuroidensa murehtimiseen. Kun ne kuitenkin ovat täysin normaaleja (päinvastoin kuin ne yliriudutetut fitness-raasut, missit tai mallit).

      Hyvää uuden viikon alkua! ♥

      Poista
  7. Mie tuun mukkaan :) Huolisitko? :D

    Tänään itseasiassa aloitin ohjelman jo (telepaattinen yhteys): Lakupötköshoppailu (ja lakuthan ovat nyt hyvässä piilossa hihii) ja Rax: zzyö niin paljon kuin jakzzat. Ja zzuunnittelin, että nyt kyllä pitää aloittaa (huom zzuunnittelin, aloittaa) kuntoilu. Meidän Sohvaperuna- traileri voisi tulla kans ohjelmaan. Sillä saattaisi olla hyviä vinkkejä. Tässä fätnessissä on ideaa, huippuidea suorastaan!!! :)

    Lokoisaa viikonloppua murunen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan ehdottomasti huolisin sut mukaan :)
      Mulla oli kyllä fätnessin kannalta hyvä viikonloppu: paljon synttäriherkkuja. Housut kiristää, uuuh! :D

      Hyvää uutta viikkoa! :)

      Poista
  8. Huippua! Mukana ollaan. Perjantai-illan saldo: Karkkipussi, viiniä ja jäätelöä. Muuten onebackia sohvalla "treenaillen". Sovin siis Fätness-joukkoon. Onneksi ei tarvitse zzözzöttää ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just hyvä treeniohjelma ollut sulla perjantaina. Keep going! Ja muistetaan pitää pipo löysällä ja hengittää syyyväään :)
      Hyvää uutta viikkoa!

      Poista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)