perjantai 12. kesäkuuta 2015

Otteita viikon varrelta

Ensinnäkin selvisin hengissä - jopa ihan hyvissä voimissa - asiakaskoulutuksesta. Kiitos tsemppauksistanne :)  Jatkossa ei tarvitse ehkä jännittää ihan niin paljon (vaikka jännitän kuitenkin). Olen kontrollifriikki, ikuinen jännittäjä ja alemmuuskompleksinen. Olen aina ihan varma, etten osaa, olen tosi huono, unohdan kaiken ja ihmiset huomaavat, että olen vain jotenkin vahingossa päässyt töihin ylipäänsä minnekään. Huoh. Mistä saisi ostettua itseluottamusta?

- -

Muuten viikko on vierähtänyt kaksin 5-veen kanssa. Hämmentävää, miten paljon juttua pienestä ihmisestä lähtee, koko ajan, aamusta iltaan. Onneksi on tarhassa siinä välissä. Eräitäkin kertoja yritin hetken aikaa keskittyä kirjan tai lehden lukemiseen, mutta se meni suunnilleen näin:

[Luen minuutin]

Kuopus: Äiti, muuttuuko ihminen hiekaksi heti kun se kuolee?
Minä: No ei sentään, siihen menee vuosia. Katsopas, kun...
K: Niin mutta muuttuuko se hiekaksi?
M: Muuttuu, mutta pitkän ajan kuluessa.
K: Mihin se ihminen sitten menee?
M: Sielu menee taivaaseen ja keho maatuu hiekaksi ja äiti lukee nyt [sovitaan nyt sitten, että hiekaksi, kun en jaksa alkaa selittää mullasta ja maaperän koostumuksesta ja maatumisprosessista - josta en edes tiedä mitään. Ja sovitaan että taivaaseen, kun en jaksa käydä läpi kaikkia mahdollisia katsomustapoja...]   

[10 sekuntia]

K: Mikä on sielu?
M: [pitkä huokaus] Se on vähän niinkuin ihmisen mieli, tunteet ja ajatukset.
K: Meneekö kurkun sisällä henkitorvi?
M: Menee. Äiti lukee nyt.

[5 sekuntia]

K: Mitä siellä henkitorvessa on?
M: [voi luoja...] Se on putki, jossa kulkee happea keuhkoihin.
K: Avaa suu, minä haluan nähdä sinun henkitorven.

Jätän suosiolla kirjan lukemisen sikseen ja lukea vaikkapa vanhainkodissa, jos sinne vielä niihin aikoihin pääsee ilman pääsykokeita tai mensan testejä.

- -

Huomenna aion olla prinsessafiiliksissä ja juoda skumppaa tyttöseurassa sekä katsoa Ruotsin prinssihäitä. Skool ja poks ja bling-bling! En ole juhlinut mitään pitkiin aikoihin, joten tuntuu kerrassaan upealta päästä tuulettumaan :)

4 kommenttia:

  1. Miten tiedonhaluisia ne ovatkaan! :-D
    Vietä ihana bling-poks-säihk-ilta!!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedonhalu on kyllä ihan megaluokkaa. Mutta onneksi on google ;)
      Ja kiitos - oli piristävä bling-ilta!

      Poista
  2. Ihana kuopus :D ja ihana sinä- muista että oot timanttia - nyt ja aina.

    Häät olivat aika rempseät, ja iloiset- ei ehkä niinkään liikuttavat.

    Puss!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä varmaan olen superliikuttuja, mutta mä olin ihan liiks niistä häistä. Ne niiden ilmeet ja onnellisuus... <3 Nyt meneekin varmaan piiiiitkä aika ilman kuninkaallisia häitä ja pitänee tyytyä romanttisiin leffoihin tms :D
      Puss sinnekin, sinä ihana!!

      Poista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)