perjantai 7. marraskuuta 2014

Sydämellistä

Minulla on tänään hyvin tiivis kumppani 24 tunnin ajan. Se seuraa minua joka paikkaan ja on hyvin lähellä sydäntäni. Kyse on vuorokauden mittaisesta Holter-seurannasta, joka tallentaa sydämeni sykkeet seurantajaksolta. Olen jo pidemmän aikaa kärsinyt rytmihäiriöistä, jotka stressin/unettomuuden aikana äityvät toisinaan varsin ikäviksi. Muutamia kertoja olen käynyt sydänfilmissä, mutta kertaakaan rytmihäiröitä ei ole ilmennyt juuri silloin.


Tällä viikolla olen yrittänyt ihan tarkoituksella stressata, valvoa ja ahdistua, jotta saisin aikaiseksi rytmihäiriöitä. Mutta ne ovat loistaneet poissaolollaan. Huomiseen klo 13:een asti on aikaa keksiä jotain, joka saisi sydämeni menemään ihan sekaisin... Takana pari huonosti nukuttua yötä ja yrityksiä muistella elämäni p***amaisimpia hetkiä. Kahvia olen juonut normaalin kahden mukin sijasta viisi. Eikä muuta kuin pari hassua satunnaista häiriötä. Olen ilmeisesti niin patologisella tavalla kiltti tyttö, että edes sydämeni ei suostu toimimaan vastoin odotuksia (vaikka pitäisi). Huokaus...

Kohta alan soitella exälle ja haastaa riitaa, roikkua vauva.fi-keskustelupalstalla ja kuunnella fuusiojazzia ;) 

Tykyttelemisiin!

4 kommenttia:

  1. Voi ei, rytmihäiriöt on niin ärsyttäviä! Niistä minäkin olen kärsinyt jo varmaan ainakin 15 vuotta. Välillä tuntuu, että sydän pysähtyy kohta kokonaan, kun joutuu niin kovalle rasitukselle (mulla on myös ylinopea pulssi). Tällaisella stressikimpulla kun niitä häiriöitä tuppaa olemaan aika useinkin. Toivottavasti saat apua ongelmaan, mielelläni kuulisin sitten lisääkin aiheesta. Tsemppiä rytmihäiriöiden aikaansaamiseen! Jos ei noilla mainitsemillasi keinoilla onnistu, niin ei sitten millään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä :) Jotain laimeita häiriöitä tuli seurannan aikana, mutta ei yhtään sellaisia pahempia, joita olisin toivonut... Plääh. Mulla ei ole tuota ylinopeaa pulssia, vaan vain sellaisia lisälyöntejä (todennäköisesti ne ovat niitä), jotka toisaalta lienevät harmittomia, mutta pahimmillaan aiheuttavat todella kurjan olon.
      Tsemppiä sinnekin sydämen kanssa ♥

      Poista
  2. :).
    toivottavasti fuusiojazz toimii - vaikka en oikeastaan toivoisikaan kenellekään mitään sydänvaivoja. Mutta jos niitä nyt on pakko jostain saada, niin fuusiojazzista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En sitten kuitenkaan ottanut fuusiojazzia kehiin - unohdin vallan, kun katselin Vain elämää ja fiilistelin kaikkea hyvää musaa. Selkeästi oli erehdys. Olisi pitänyt vaan sitä fuusiota luukuttaa ja ehkä jotain keskiaikaista munkkilaulantaa... Ens kerralla olen sit viisaampi (ehkä).

      Poista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)