maanantai 13. maaliskuuta 2017

Viikon varrelta


○ Katsoin loppuun Downton Abbey -sarjan. Nyt poden kriisiä, että mitäs nyt? Ehdin jo tottua Crawleyn perheen seuraan ja nyt olen vähän kuin orpona. Suosituksia kivoista huolettomista (ja pitkistä) sarjoista?
 
○ Olen ihastellut niin keväistä auringonpaistetta kuin kauhistellut viime loppuviikkoista räntäsadetta ja harmautta. Kevät keikkuen tulee.
 
○ Söin viikonloppuna paitsi ison pussin irttareita, myös litran jäätelöä ja kasan croissanteja. Olo on kaikkea muuta kuin kevyt. Liiallinen herkuttelu taitaa kieliä siitä, että olen vähän väsynyt ja yritän kompensoida sitä höttöhiilareilla...
 
○ Viime aikoina olen kamppaillut omien rajojeni ja herkkyytteni kanssa. Story of my life... ;) 
 

○ Olen myös haaveillut irtiotosta, ehkä jostain matkasta. Mietin, uskaltaisinko lähteä ihan yksin jonnekin.
 
○ Keväinen valo on jotain suunnattoman ilahduttavaa, mutta jestas miten olo voi olla kulahtanut talven jäljiltä. Kun talven pimeyden jälkeen tulee tämä suorastaan läpivalaisevan kirkas valo, tuntee itsensä ihan ikälopuksi, tunkkaiseksi ja väljähtyneeksi. Tekisi mieli kääriytyä syvemmälle toppatakin peittoon - mutta tulee kuuma! :D 
 
○ Hoksasin, että taas pitäisi ostaa yhtä sun toista. Kumpparit yhdelle, ulkopöksyjä kummallekin, hanskoja, takkeja, jne... Lapsiperheen elo on jatkuvaa kilpavarustelua alati muuttuvia säitä vastaan. Ja minä olen aina vähän myöhässä.  





18 kommenttia:

  1. Hienot kuvat. Mä tykkään Emmerdale-sarjasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu :) Emmerdalea olen joskus katsonut, mutta nyt pitkään aikaan en olekaan. Siinä on kyllä tiettyä charmia ja pikkukylän valloittavuutta :)
      Kivaa tiistaita! ♥

      Poista
  2. Downton Abbey oli minusta niin ihana! Sen jälkeenkin on tullut tuijoteltua Netflixistä yhtä sun toista, mutta eivät ole jääneet mieleeni House of Cardsia lukuunottamatta.

    Äh, se on tosiaan kohta kevätostosten aika. Se on kolme paria kenkiä, ilmeisesti kolmet ulkovaatteet ja epälukuinen määrä muuta tarpeellista. Lasten varustelun takia useinmiten jään itse ilman uusia vaatteita. Siinä vaiheessa, kun olet heille kamppeet hankkinut, ei todellakaan huvita enää mennä mihinkään kauppaan. Puhumattakaan siitä, että jos on joutunut kaikki kundit varustelemaan tyhjästä, niin tilillä ei enää olisi juurikaan katetta äidin ostoksiin.

    Mukavaa uutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla vähän sama juttu, että lapsille ostettujen kamppeiden jälkeen ei ne omat tarpeet toteudu, kun pankki ammottaa tyhjyyttään. Ja sitten nämä kelit, kun keli vaihtelee päivän aikana aamun pikkupakkasesta iltapäivän aurinkoiseen ja märkään plussakeliin... Varsinkin meidän eskarityyppi on vielä siinä iässä, että välillä lasketaan alas kuraista pyllymäkeä ja välillä juostaan pää hikeen - ja kamppeiden pitäisi venyä tuohon kaikkeen. Ääk.

      Voisinkin tsekata tuon House of Cardsin joku kerta, kun moni on sitä kehunut :)

      Mukavaa viikkoa! ♥

      Poista
  3. Irtiotto olisi ihanaa! Tosin en osaa edes kuvitella mitä se kohdallani olisi. Pitäiskö alkaa oikein haaveilla 😊
    Tänään juuri mietin samaa, että olo on ähkypöhkyRöhky. Jospa nyt töiden alkaessa pystyisi taas edes vähän tsemppaamaan. Voimia sullekin siihen!
    Toivotaan lisää niitä virkistäviä ja aurinkoisia säitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen haaveillut irtiotosta jo jokusen vuoden, mutta edelleen se on toteuttamatta :D Sunkin kannattaa alkaa se haaveilut ihan än-yy-tee-NYT, koska joskus näköjään universumilta kestää aika pitkään toimittaa se haluttu tuote/palvelu :D

      Toivotaan tosiaan aurinkoisia säitä, se piristäisi tätä flunssaista oloakin kummasti! :) Ihanaa viikkoa Helmelle tyypille! ♥

      Poista
  4. Hei,

    suosittelen todellakin yksin matkustamista. Minä (perheellinen siis olen) lekottelin viime kesänä ihan yksikseni 3 kokonaista päivää Kroatiassa pienessä kalastajakylässä. Oli ihanan rentouttavaa... huolehdin vain itsestäni ja omista tarpeistani. Mukana vain hyvää luettavaa jne. Mietin jo seuraavaa omaa matkaa ... Eli vahva suositus - ja täällä kotimaassakin on kivoja paikkoja, joihin voi mennä hyvin yksinkin...

    Terv. Johanna - toinen omaa rauhaa/tilaa aina välillä kaipaava :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, juuri tuollainen loma olisi minullekin täydellinen. Kuvailit juuri sen, mitä tarvitsisin! Jokin idyllinen ja hiljainen (ja lämmin!) paikka, matkaseurana kirja tai pari, ja aikaa vain itselle - kuulostaa täydelliseltä! Ja se on aina rohkaisevaa, että muutkin äidit ovat uskaltaneet lähteä yksin :)

      Ihanaa viikkoa Johannalle! ♥

      Poista
  5. Totta mooses uskallat! Ekalla kerralla jännittää, mutta toka kerta menee jo rutiinilla!

    Ihanaa ja valoisaa uutta viikkoa, muru ja paljon positiivista kevätenergiaa! Kesä on jo kulman takana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerran olen lentänyt yksin, mutta perillä odotti matkaseuraa. Ehkä tuosta seuraava askel olisi mennä tyystin yksin :) Jos oikein kovasti otan uskalluksen askelia, niin saatan vielä joskus ollakin siellä reissussa (enkä vain haaveile).

      Aurinkoa ja iloa sinne, muru! ♥

      Poista
  6. Minä en ole katsonut yhtään osaa tuosta Downtown Abbeystä, pitäisi varmaan...

    Yksin en ole minäkään matkustellut, mutta voisi tehdä hyvää...

    Ihanaa viikkoa Tuula!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Downton Abbey oli niin ihana! Mutta minäkään en syttynyt sille ihan heti... Nyt vaan harmittaa, ettei sitä ole lisää :)

      Ihanaa viikkoa Anulle! ♥

      Poista
  7. Mr. Selfridgen oon katsonut Netflixistä, ei ihan yhtä hyvä kuin DA, mutta vanhaa aikaa ja Lontoota...

    Mä oon niin monesti haaveilut lähteväni yksin jonnekin, mutta en sitten varmaan osaisi ollakaan. Ja sen verran harvoin käydään missään, etten halua muiden jäävän reissusta paitsi. No, perjantaina otan vähän omaa aikaa, kun lähden uusien työkavereiden kanssa laivalle :D

    Kivaa viikkoa sulle ihana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on iso ristiriita tuon matkustamisen suhteen. Haluaisin kovasti lähteä perheen kanssa jonnekin (etelään), mutta siihen ei oikein olisi varaa eikä ehkä hermotkaan kestäisi sitä älämölöä ja reissun stressiä :D Siinä mielessä se yksin meneminen olisi hyvä juttu just nyt, mutta katsotaan päädynkö mihinkään vai jäänkö vain haaveilemaan...

      Ihanaa viikkoa Tuija! ♥

      Poista
  8. Downton Abbeyn jälkeen kaikki tuntuvat pitkän aikaa ihan huonoilta, mutta Tuijan mainitsema Selfridge on kyllä hyvä. Samoin olen katsonut Teemalta espanjankielisiä sarjoja kuten Velvet - Muotitalon tarina. Aivan ihana!
    Mä olen lähdössä reissuun ilman perhettä, mutta otan äidin mukaan, kun täytän ensi kuussa 50 v. Pärnun hotelliloma kutsuu muutamaksi päiväksi. Äiti kun täyttää kesällä sitten 70 v.
    Mulla oli aikoinaan tuo sama vika, että kelit vaihtui ja lapset tuntuivat aina olevan ilman vaatteita. No, aikuisiksi ovat tulleet, joten kaikki ok.
    Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyypä kaivaa Netflixistä tuo Selfridge ja kokeilla sitä :)
      Ihanan kuuloinen reissu tulossa sinulle ja äidillesi. Tekee varmasti hyvää päästä aikuisten reissuun ja hemmotteluun. Toivottavasti Pärnuun osuu kivat kelit tuolloin.

      Mukavaa ja aurinkoista viikkoa! ♥

      Poista
  9. Downton Abbeyä ei vaan olisi ikinä saanut lopettaa, huh onneksi on Rakkaus ja rimakauhu uudet jaksot. Britit ne vaan osaa. Terkkuja laivalta ja aurinkoista torstaita Tuula <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Isot kiitokset terkuista! Katselinkin sun blogista toinen toistaan ihanampia ruokakuvia - ja tuli nälkä :D Varmasti ihana reissu.
      Minä yritin joskus katsoa Rakautta ja rimakauhua, mutta en taas innostunut siitä, jostain syystä. Ehkä pitäisi vielä kokeilla ja antaa uusi mahdollisuus?

      Ihanaa loppuviikkoa Tiialle! Ja kohtahan se on jo viikonloppu ♥

      Poista

Ilahdun kaikista ystävällisistä viesteistä ja pikku moikkauksista :)